Teknoloji

Formula 1’de Neden “Pumpkin” Lastikleri Kullanılıyor?

yaz lastiği, kış lastiği, dört mevsim lastiği Ardından son yıllarda karayollarında araç sayısındaki artışa paralel olarak lastik bilgilerinde de artış olmuştur. Araçlar hızlanıp güçlendikçe lastiklerin daha iyi yol tutuş sağlaması için yapılan çalışmaların sayısı arttı. Farklı oluk biçimleri ortaya çıkmaya başladı.

Her zaman, motor sporlarının zirvesi Formula 1’de Lastikler çoğunlukla balkabağı lastikleridir. Lastiklerde kanal olmadığı için lastikte ufak bir çentik, lastik yapışması vb. olabilir. Eğer öyleyse, lastik tekrar pürüzsüz hale getirilir. Tamam da niye?

Formula 1: Bir denizci olsaydınız hava durumunu bu kadar umursamayacağınız bir spor.

Öncelikle Formula 1 yarışları için hava koşulları çok değerlidir. Son yıllarda yağmurda yarışmak yerine yarışların durdurulmasının nedeni de tam olarak bu. Araçların piste daha uygun tutunabilmesi amaçlanıyor.

Bunu sağlamanın yolu ise özel olarak üretilmiş düz lastiklerden geçer. çok çağdaş Formula 1 yönetimi , Piknik yapmaya uygun havalarda rekabet kaide üzerinde devam ediyor. Aksi takdirde iki yıl önceki Belçika GP’sindeki gibi rezalet görürüz.

Formula 1: Kendine göre her şeyi değiştiren spor

Formula 1’in başka bir değerli fark Öte yandan sadece araçlar değil, lastiklerden yakıtlara, motor yağlarından soğutma sıvılarına kadar her şey özel olarak geliştiriliyor. Lastik bileşenleri ve asfaltlar en üst düzeyde yol tutuşu sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Bu nedenle yağmur olmadığında araçlar daha az sorun yaşıyor.

Formula 1: Bu arabaların her zaman durduğu spor

Bir diğer nokta da Formula 1’in resmi lastik üreticisi. Pirelli’ye getirildi kısıtlamalardır. Pirelli, kısa bir süre için ve bariz bir sıcaklık aralığında en verimli şekilde çalışacak lastikler üretiyor. Çünkü araçların en az bir kez pit stop yapması ve lastik değiştirmesi gerekiyor. Bu yüzden lastikler inip kalkıyor. 150-200kmYönetmek için formda üretilmiş olması yeterlidir.

Görülebileceği gibi formül 1 arabaları Lastikler çok kısa süre kullanılıp sonra çöpe atılacak şekilde tasarlanırken, lastikler bu kısa sürede en yüksek verimi sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. O altı ay boyunca kullanılmalarında bir sakınca yoktur. Bu yüzden arabalarımıza istemediğimiz balkabağı lastiklerini milyonlarca dolara takıyoruz ama bu balkabakları özel balkabağı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu